19 September 2010

bismillahirrahmanirrahim..

byk benda yg kite tempuh dlm hidup..xsemuanye kite jangke or suke..kdg2 perkare2 bek berlaku..kite bahagie,gembira,tp kdg2 terlupe nak ucap "alhamdulillah"..bile dugaan menimpa baru terkial2 menadah tgn memohon prtolongan Allah..hmm..ana penakut..takut dgn dugaan..kejadian2 ngeri..ana baru mengalami kemalangan..alhamdulillah tiada sesiapa yg cedera walaupun sekecil2 luka or calar..Allah selamatkan kami drpd maut..nauzubillah..alhamdulillah ya Allah..Kau beri aku peluang utk hidup & tros beribadah kpdMu..namun ya Allah..Kau uji aku dgn perkare lain pula ya Allah..sampai bile aku harus menanggung aib & malu ini ya Allah..ape akan trjadi pd mereka yg aku syg nnt ya Allah..bile mereka akan sedar akan kesilapan & kelalaian mereka kepada Mu ya Allah..aku tidak pernah brputus asa mendoakan yg terbaik ya Allah..namun akhir2 ini keadaan smkn teruk ya Allah..hanya kepada Mu aku mengadu ya Allah..kau berilah aku kekuatan..walau mgkn aku tidak dpt mengubah apa2 ya Allah..berilah aku peluang sekadar utk merintih kepadaMu ya Allah..selamatkn mereka2 yg aku syg Ya Allah..kau berikan mereka hidayah & rahmatMu ya Allah..hanya kasih syg Mu kekal abadi..
Ya Allah,trkdg aku trlupa janjiku padaMu ya Allah..janji yg acap kali aku bisikkan..trkdg aku leka & hanyut dlm kemanisan dunia..aku gagal ya Allah..aku ulang janjiku & aku ulang ingkarinya..ampunkan dosa2ku ya Allah..aku lemah..aku xpunya kekuatan..air mata mudah tumpah walau sekecil2 dugaan yg Kau beri ya Allah..aku krg mghargai..aku penting diri..aku xpunya semangat..semangatku lemah..walau sekecil2 isu aku besarkan..aku mudah jauh hati dgn sikap segelintir teman yg seakan mengejek..aku mudah rajuk bila temanku seakan2 xmenjaga hatiku..aku mudah tersinggung bila temanku tidak memberi perhatian padaku..mengapa aku selemah ini ya Allah? dahulu sewaktu di bangku sekolah aku punya semangat waja..aku tidak pernah gentar dgn dugaan..aku kuat..kubu hatiku kuat dpd apa jua godaan..aku xpernah tersungkur ya Allah..aku punya khdupan normal yg baik & gembira ya Allah..tp kini aku tersungkur dlm angan ku sndiri..satu persatu dugaan dtg ya Allah..aku tlah menghancurkan impian keluarga utk ke destinasi sepatutnya..kini aku terkapai2 mncari alternatif..ya Allah..kau bantulah aku dlm mencari yg terbaik buatku ya Allah..hanya kepadaMu aku berserah & bertawakal..amin ya robbal a'lamin..

No comments:

Post a Comment