29 May 2011

Here I am in IMU!!

right after exam finished, aku terus memandu arah hidup ke IMU(cewah)..dengan bantuan sahabatku Medec, aku pun sempat la naik KTM pukul 5.20pm(lebih kurang)..turun di tasik selatan, then naik LRT ke sri petaling..sampai di sri petaling dah pukul 6.10pm. itu pun sebab LRT banyak dan cepat sampai. Alhamdulillah akhirnya sampai jugak ke IMU. sahabat baik ku Sakinah jemput dari LRT ke Vista Komanwel B(the hostel for IMU students)..

Bila dah puas lepas lelah, kami pun keluar makan usai maghrib. sempat contact Amir Nazri & Gurpreet untuk join makan sekali. kami makan di gerai tepi jalan yang femes for nasi lemak ayamnya. jadi aku pun cuba la. memang sedap tapi malangnya tak dapat habiskan(membazir betul)..dan terpaksa balik awal sebab batuk yang tak henti2..huhu

gurpreet & sakinah before pergi dinner & tengah tunggu amir..

breakfast first disediakan oleh chef sakinah..

besoknya, duduk bilik Sakinah je. disebabkan internet yang sangat dahsyat lajunya, aku pun melayari internet sampai tak ingat dunia sementara tunggu Sakinah balik dari lecture nya..After lunch di cafe IMU bersama Farah, Aisyah, Amir, Zul & Fatin yang baru je kenal, kami pun balik ke apartment & tidur..hehe

Malamnya, kami me'lagha' ke Giant Kinrara. Sakinah sempat mengamuk disebabkan pakcik teksi yang seolah2 cuba menipu kami dengan mengikut jalan jauh..huhu..pakcik tu ingat kami tak tahu jalan agaknya..usai beli barang, kami makan di food court & balik setelah puas menelefon radio taxi beberapa kali..huhu

ni la yang aku beli kat giant tu..tak puas minum..huhu

breakfast 2nd disediakan oleh chef kinah jugak..ciap ada nama tu..

Besoknya merupakan kenangan indah & pengalaman manis dalam hidup aku sebab bertuah dapat ikut lecture IMU..tanpa perlu bayar apa2 fee..hehe..setelah berjaya menyelinap masuk kedalam kampus IMU, & berjaya juga masuk ke lecture hall, aku pun dapat duduk sekali dengan 200+ student first intake 2011 IMU..hehe..kami belajar thyroid gland & benda2 yang berkaitan dengannya..hehe..agak best sebab aku dah belajar sikit2 dekat KTT..macam refresh balik benda2 yang dah belajar & tambah lagi ilmu yang memang dah sedia ada..Alhamdulillah..tambah lagi duduk sekali dengan Amir Susah Nak Jumpa..hehe..memang kelakar habis..

Amir Susah Nak Jumpa & sakinah sewaktu lecture pertama yang aku ikut..huhu

tengahari tu sangat best sebab ustazah datang jumpa kami & bawak kami makan di "Awan Dania"..hehe..memang seronok sangat sebab ustazah sempat datang jenguk kami walaupun sibuk..berborak panjang sambil makan, solat zohor & kemudian ustazah hantar kami balik ke Vista..terima kasih ustazah..=)

malamnya, disebabkan gurpreet tak dapat ikut, hanya Amir yang sanggup teman kami..makan di tempat special, 'Santai Cafe'..berkonsepkan open air..makanan boleh tahan sedap, harga pun boleh tahan jugak..hehe..& memang seronok makan malam tu sebab aku yang batuk tak elok2 ni dengan berani nya minum cold apple juice..dan kena marah dengan 'doktor-doktor' yang makan semeja dengan aku..huhu

sakinah posing maut di Santai Cafe..

Amir Nazri malu2 kucing bila diri beliau diambil gambarnya..

malam tu jugak aku bertuah sebab dapat jumpa Janice & Mei Ying..lama jugak la berborak & melepaskan rindu sampai la Sakinah terlelap..haha..sampaikan Janice tanya pukul berapa Sakinah nak pergi lecture besok, dia jawab "pukul 10"..haha..

besoknya adalah hari terakhir aku di IMU..sekali lagi aku ikut masuk lecture. dan topik hari tu sangat menarik bagi kebanyakan student disitu. "Male reproductive system"..huhu..dan bertambah geram sampai rasa nak debik je Amir Susah Nak Jumpa yang duduk sebelah aku sebab dia asyik dok kacau aku je dengan topik tu..arghhhh..siap kau Amir bila kita jumpa lagi!!

dan setelah menunggu Sakinah selesai dengan COPnya, kami pun bergerak pulang ke Vista dengan pantasnya untuk kemas barang2 & beg masing2..kami bergegas pula ke stesen LRT sri petaling untuk ke KTT.. perjalanan Alhamdulillah tak mengambil masa yang lama..kami bertolak pada pukul 1145am & sampai ke KTT pada pukul 100pm..

Dan seterusnya aku pun bergegas bersiap untuk graduation day di Nilai Springs, manakala Sakinah terpaksa tunggu dirumah sampai la kami balik..kesian..tapi pengalaman di IMU memang sangat best..dan tak mungkin aku lupakan sampai bila2 insyaAllah..

No comments:

Post a Comment