17 May 2011

Kebahagiaan di hujung minggu..

wah, setelah sekian lama memikirkan apa yang nak dipost, akhirnya ada jugak idea. tidak lain tidak bukan, apabila anda ada pengalaman yang menarik untuk dikongsi, pasti tangan dengan mudah menyusun ayat menceritakan segala kenangan. (skemanya...)

hujung mingguku memang sangat happening. kenapa? sebab hujung mingguku dihabiskan dengan membantu semampunya di dapur untuk program yang melibatkan anak yatim. walaupun tak jadi fasi. atleast dapat sumbang sesuatu yang lain, yang tak kurang pentingnya.

ok lah, tak payah cakap banyak la pasal apa yang aku dah sumbangkan, tapi kita cakap banyak tentang sesuatu yang jarang dan payah untuk kita dapati. perasaan bahagia bersama orang2 yang kita sayang, yang kita hargai kerana kita tahu masa yang tinggal untuk kita bersua tidak banyak tersisa. terlalu singkat masa yang tinggal untuk kita bersama2 lagi. tidak lama lagi, ada yang sudah mahu tebang tinggi mengejar cita2, tidak kurang juga yang sibuk mentelaah kerana peperiksaan bakal tiba. hari2 kita akan datang akan bertambah sibuk. waktu & jarak memisahkan kita. kita terpisah jauh, makin jauh & makin jauh. mungkinkah kita akan merindui satu sama lain nanti? semoga Allah satukan hati2 kita walau dimana jua kita berada, sahabat.

pertemuan kali ini bertambah manis kerana kita bersua atas dasar membuat amal jariah. amal jariah kepada adik2 yang tidak punya mak ayah. tidak mempunyai keluarga lengkap seperti kita. adik2 yang telah dipilih Allah untuk diuji sedari kecil. sedangkan kita sehingga sekarang merasai nikmat kurniaan Allah sehingga mendapat tajaan untuk belajar. Alhamdulillah..betapa beruntungnya kita. tapi kasihan, adik2 yang kita temui tidak begitu. maka kita telah bersatu, berkumpul untuk membantu, membantu setakat yang mampu, memberi motivasi, semangat, agar adik2 itu tabah menghadapi ujian hidup mereka, kerana sesungguhnya Allah amat menyayangi mereka. awan kelabu itu akan berarak pergi jauh dari hidup mereka & sinar mentari itu pasti akan menyinar suatu hari nanti. cuma perlu sabar, redha & yakin pada Allah.

gelak tawa kita bersama setiap detik itu pasti akan ku ingat. kenangan itu terpahat dalam hati. air mata pun boleh gugur bila teringat kisah kita. sahabat. aku merindui kalian walau baru sahaja bersua. alangkah bahagianya hidup kita andai kita tetap bersama selamanya. kerana kita bersahabat dengan ikhlas, kita membantu dengan ikhlas. moga persahabatan kita semua diberkati Allah.





ustazah yazilmiwati, kak nadia, ikhwan, acap, amir, lad, isma, fiqri, ain, huda, kinah, juni, diana, maryam, alya, hazirah. kalian dalam ingatanku..

2 comments:

  1. love you love you love you ela ;)

    haihh mesti rindu kan nanti kita dah x jumpe dah bila awk dah fly...
    sahabat bukan hilang sorg dua...
    tapi hilang...
    awak,lad,ain,isma,fiqri and huda..

    semoga persahabatan ini berkekalan insyaallah...

    kita kan nak jadi mcm ustazah,kak nadia, kak ivone,uncle lan and uncle lokman yang lepak sambil bergelak ketawa tu?hahaha

    ReplyDelete
  2. love you love you love you too diana!!
    tulah, make sure kite jgn lost contact taw..bila2 ktwg balek jek , kite wat gathering k? =)

    ReplyDelete