13 September 2012

Pejam celik pejam celik..

Lama gila aku tak mengepost, so pejam celik pejam celik dah masuk 2nd year mbbs in yenepoya university nih..Alhamdulillah aku lepas 1st year dengan berjayanya. Walaupun aku banyak tengok movie menjelang hari2 nak dekat exam, tapi aku pun tak tau la macam mana kan, tapi tu semua kerja Allah. Kita patut syukur je..so, alhamdulillah..

Ok, nak dijadikan cerita, sistem kat India ni, bila naik 2nd year, korang dah start pegi hospital, belajar la pape yang patut kan. Nak dijadikan cerita jugk, Yenepoya University ni ada hospital sendiri, yang tinggi nya lebih kurang 7 tingkat, kalau tak silap. Kolej plak ada 4 tingkat. So pagi2 pegi kelas kat tingkat 3, then kena pergi hospital ikut la posting apa, contohnya aku posting OBG, department tu kat tingkat 3 hospital, so kena la panjat 3 tingkat hospital tu. Kalo dapat posting Surgery, kat tingkat 4. Then lepas ambil case bagai, dan kalau kena present case, kena balik ke kolej balik sebab ada kelas lagi. Kalau posting habis tepat pukul 11.30, kena la berlari2. Hospital dengan kolej tak la jauh sangat tapi korang memang akan rasa tercungap yang amat sangat la bila anda sampai ke kelas. 

Nak dijadikan cerita jugak, kelas kitorang tak la besar mana pun. Muat2 je. So memang kena berebut la, kalau tak memang korang kena duduk belakang, alamatnya tak nampak pape la..sigh.. Senang cerita memang penat la 2nd year ni, banyak kena berlari & kejar masa. Well, masa itu emas kot..huhu..


No comments:

Post a Comment